اعطای مرخصی به سربازان آموزشی در اربعین چگونه است؟
نوشته شده توسط : nezam

اعطای مرخصی به سربازان آموزشی در اربعین چگونه است؟

 

بعضی از سربازان وظیفه که هنگام برگزاری مراسم اربعین دوره آموزشی‌ خود را طی می‌کنند، درباره نحوه دریافت مرخصی سوالاتی دارند که در این مقاله پاسخ خواهیم داد.مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، چون مدت زمان آموزشی کوتاه است، امکان مرخصی زیارتی وجود ندارد، چراکه حداقل ۱۰ روز مرخصی نیاز است و این باعث می‌شود که افراد نسبت به مابقی هم دوره‌ها از آموزش عقب بمانند.عزیزان مشمولی که در دوران اموزشی به سر میبرند و قصد شرکت در مراتسم اربعین را دارند مادر این مقاله در خصوص نحوه گرفتن مرخصی در دوران آموزشی به طور کامل توضیح داده ایم بعد از خواندن اینمقاله شما عزیزان میتوانید در صورت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 

 

مرخصی به سربازان آموزشی در اربعین چگونه خواهد بود؟

برخی از سربازان وظیفه که برای برگزاری مراسم اربعین دوره آموزشی‌ خود را طی می‌کنند، درباره چگونگی دریافت مرخصی سوالاتی دارند که در این مقاله پاسخ خواهیم داد.گفتنی است؛ تجدید آموزش نیز زمان بر و هزینه بر است و سربازان چون ۲۱ ماه خدمت می‌کنند، می‌توانند در دوره بعدی به سفر زیارتی بروند.همچنین برخی دیگر از سربازان که در حین خدمت هستند، درباره دریافت مرخصی برای اربعین سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: این افراد در طول خدمت با هماهنگی حفاظت رده می‌توانند به زیارت روند.



 

 

مرخصی‌های دوره‌ی آموزشی

اول از همه باید گفت که طول دوره آموزشی ۶۰ است.(به ساعت آموزش نیزاطلاق می شود که در این صورت کمتر از ۶۰ روز خواهد شد ولی عرف همان ۶۰ روزاست).!!!!!!!!

مرخصی های دوره آموزشی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه به معرفی انها می پردازیم. اما نکته مهمی که باید به آن توجه نمود این است که قانونی برای دادن این مرخصی ها وجود ندارد!!!! و فرمانده پادگان، قانون گذار این مرخصی ها می باشد. در نتیجه این مرخصی ها مثل هم نمی باشند و مرخصی هر پادگان و هر دوره اعزام با سایر پادگان ها متفاوت است.

اما به طور کلی، مرخصی های دوران آموزشی به چهار مرخصی، ابتدای دوره، میان دوره، پایان دوره و در نهایت مرخصی درون شهری تقسیم بندی می شوند.

مرخصی ابتدای دوره به این شکل می باشد که وقتی برای روز اول وارد پادگان شدید و جیره لباس هایتان را دریافت نمودید، به همه افراد برای اینکه بتوانند لباس های داده شده را اندازه خود کنند مرخصی داده می شود. معمولا این مرخصی بین ۲ الی ۶ روز می باشد.

مرخصی میان دوره هم معمولا در آخر ماه اول دوره آموزشی داده می شود. این مرخصی هم بسته به تعطیلات رسمی، بین ۳ الی ۷ روز می تواند باشد.

مرخصی پایان دوره هم به زمان برگذاری مراسم تحلیف بستگی دارد و مدت آن از روز مراسم تحلیف تا پایان ماه دوم آموزشی می باشد.مدت این مرخصی بین ۰ الی ۳ روز می باشد.

آخرین نوع مرخصی هم مرخصی درون شهری یا (ساعتی) است که معمولا از هفته دوم آموزشی (یا زودتر) برای سربازان برقرار می شود و سربازان می توانند از ساعت ۴ بعدطهر تا ساعت ۶ صبح روز بعد بیرون از  پادگان باشند.

با رعایت نکات زیر می توانید مدت مرخصی های خود را بیشتر نمایید:

1- سعی کنید در ماه اسفند (دوره طلایی) اعزام شوید چون حداقل ۲۰ روز را در مرخصی خواهید بود.

2- بعد از ماه اسفند، سعی کنید در ماهی اعزام شوید که ماه رمضان در آن قرار دارد. اولا از همه به سربازان در این ماه کمتر سخت می گیرند. دوما  مدت مرخصی زیاد می باشد.

3- سعی کنید با فرمانده گردان و یگان رفیق شوید. چون این افراد بعد از فرمانده پادگان تنها افرادی هستند که می تونن مرخصی شما رو زیاد و کم نمایند.

 

 

پادگان های دوره آموزشی

پادگان های آموزشی در چهار ارگان نیروی انتظامی-ارتش-سپاه و وزارت دفاع می باشد که هر کدام در مناطق مختلف میباشند

الف)نیروی انتظامی

1-مرکز آموزش ولیعصر تبریز

2-پادگان آموزشی مالک اشتر اراک

3-آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا -اصفهان

4-نیروی انتظامی مرزن آباد چالوس

5-پادگان شهید بیگلری مشکین

6-شهر شهید دستغیب جهرم فارس

7-پادگان شهید مدنی اصلاندوز اردبیل

8-پادگان شهید باهنر کرمان

9-پادگان آموزشی نیروی انتظامی قدس سعید آباد

10-پادگان آموزشی محمد رسول الله بیرجند

11-مراکز آموزش شهید درویش اهواز

ب) ارتش (نیروی زمینی )

1-مراکز مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش

2-مرکز آموزش ۰۲ شهید ستوانیکم وظیفه عبدالحمید انشایی

3-مرکز آموزش ۰۳ شهید سرلشکر شعبان برخورداری عجب شیر

4-مرکز آموزش ۰۴ امام رضا بیرجند

5-مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی

6-مرکز آموزش ۰۶ درجه داری جوادالائمه

7-مرکز آموزش ۰۷ شهید اشتر سعید قنبر ترابی کازرون

8-مرکز آموزش ۰۸ شهید ابراهیم نوری خاش

ب) ارتش (نیروی هوایی)

1-پایگاه یکم شکاری ترابری شهید لشکری مهرآباد

2-پدافند هوایی سمنان ارتش

3-پادگان آموزشی شهید خضرایی تهران

ب)ارتش( نیروی دریایی)

1-پادگان آموزشی شهید نامجو حسن رود

ج)سپاه(نیروی زمینی) 

1-پادگان مالک اشتر ارومیه سپاه

2-آموزشگاه آیت الله خاتمی یزد سپاه

3-پادگان شهید ثابت خواه سپاه گیلان غرب کرمانشاه

4-پادگان نیروی زمینی سپاه نبی اکرم نبی اکرم میبد یزد

5-پادگان شهید هاشمی نژاد شیروان 

ج)سپاه (نیروی دریایی)

1-پادگان آموزشی احمد بن موسی مرودشت شیراز 

د)وزارت دفاع

1-پادگان شهدای جوادنیا قزوین

 

 

 

 

منبع:اعطای مرخصی به سربازان آموزشی در اربعین چگونه است؟

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: اعطای مرخصی به سربازان آموزشی در اربعین چگونه است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: